Xiaomi raportează creștere de 30% în T2 2025 și depășește 300.000 de vehicule electrice livrate

Bogdan Chirea
0


Xiaomi Corporation (cod bursier: 1810) a anunțat rezultatele financiare consolidate neauditate pentru trimestrul al doilea din 2025. Veniturile au crescut cu 30,5% față de anul precedent, ajungând la 116 miliarde RMB (13,83 miliarde euro). Profitul net ajustat a urcat cu 75,4%, la 10,8 miliarde RMB (1,29 miliarde euro), marcând al doilea trimestru consecutiv cu un profit net de peste 10 miliarde RMB.


Grupul este ghidat de strategia „Human x Car x Home”, axată pe smartphone-uri, vehicule electrice inteligente și electrocasnice mari inteligente. Segmentul smartphone-urilor a generat venituri de 45,5 miliarde RMB (5,42 miliarde euro), cu 42,4 milioane de unități livrate, consolidând poziția Xiaomi în top 3 global pentru al 20-lea trimestru consecutiv.


Veniturile din produsele IoT și lifestyle au atins 38,7 miliarde RMB (4,61 miliarde euro), în creștere cu 44,7% față de anul precedent, susținute de o majorare de 66,2% a vânzărilor de electrocasnice mari inteligente. În paralel, veniturile din vehicule electrice și AI au ajuns la 21,3 miliarde RMB (2,54 miliarde euro), depășind pentru prima dată 20 de miliarde RMB doar din vehicule electrice, cu 81.302 unități livrate în T2 și peste 300.000 de unități cumulate până în iulie 2025.


Xiaomi a lansat SUV-ul de lux YU7, care a atras peste 240.000 de comenzi confirmate în primele 18 ore. Până la finalul trimestrului, compania avea deschise 335 de centre de vânzări pentru vehicule electrice inteligente în 92 de orașe din China continentală.


Serviciile IoT și lifestyle au depășit 989 milioane de dispozitive conectate, cu o creștere anuală de 20,3%. Numărul de utilizatori cu cel puțin cinci dispozitive conectate a ajuns la 20,5 milioane, în timp ce aplicația Mi Home a depășit 113 milioane de utilizatori activi lunar.


Linia de servicii de internet a generat venituri de 9,1 miliarde RMB (1,08 miliarde euro), cu o marjă de profit brut de 75,4%. În iunie 2025, baza globală de utilizatori activi a ajuns la 731,2 milioane.


Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au atins un record de 7,8 miliarde RMB (930 milioane euro), cu 22.641 de angajați în R&D. Printre inovațiile recente se numără procesorul Xiaomi XRING O1, primul cip de 3nm dezvoltat independent în China, integrat în noile produse premium Xiaomi 15S Pro și Xiaomi Pad 7 Ultra. De asemenea, compania a lansat modele proprii de limbaj AI, precum MiMo-VL-7B și MiDashengLM-7B, deschise sursei și validate prin conferințe academice internaționale.


Rezultatele din T2 2025 confirmă avansul Xiaomi pe toate segmentele strategice, consolidând poziția sa de jucător global în smartphone-uri, vehicule electrice și ecosistem IoT.


Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!