Radiografia eCommerce 2025: familia și prietenii, principala sursă de încredere pentru români

Bogdan Chirea
0



Radiografia eCommerce 2025, studiu realizat de easySales și prezentat pe 25 septembrie în cadrul eCommerce Talks, arată că românii își pun cel mai mult încrederea în familie și prieteni atunci când caută recomandări de cumpărare pentru produse sau servicii online. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți au indicat această categorie, la o distanță semnificativă față de celelalte opțiuni.


Pe locul al doilea se află instrumentele de inteligență artificială, un român din șase declarând că are încredere în recomandările oferite de AI. La polul opus, influencerii au o rată redusă de credibilitate: doar puțin peste 6% dintre participanți i-au menționat ca sursă principală de inspirație în achiziții online.


Românii și tehnologia: deschidere, dar cu rezerve

„La nivel de eCommerce, românii par să danseze un tango complicat cu tehnologia: o îmbrățișează, dar nu o lasă să conducă prea mult. Potrivit studiului nostru, 19% dintre noi folosim frecvent ChatGPT sau alte AI-uri pentru a compara produse. Alți 32% le încearcă ocazional, iar un sfert sunt curioși, dar încă nu au făcut pasul”, a declarat Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.


Deși influencerii nu influențează direct deciziile de cumpărare, impactul rețelelor sociale este vizibil: 58,3% dintre români recunosc că au achiziționat cel puțin un produs doar pentru că l-au văzut promovat pe social media.


eCommerce Talks 2025: ediția cu cea mai mare amploare

eCommerce Talks by easySales a ajuns la cea de-a șasea ediție și reunește, în 2025, peste 700 de participanți și 40 de expozanți la Aula Magna a Universității Politehnice București. Evenimentul include prezentarea noii ediții a Radiografiei eCommerce din România, masterclass-uri dedicate subiectelor de actualitate, precum și paneluri axate pe Inteligența Artificială.


Printre companiile internaționale participante se numără YesPo și Sendership, prezente pentru prima dată la eveniment. De asemenea, partenerii includ nume importante precum FAN Courier, The Marketer, Compari, Innoship, Aqurate, Skroutz, Mavericks, Upswing, MerchantPro, Digital Kitchen, PayPoint, eMAG, eushipments Romania, Huboxx, call2all și Altexpress.


Sursa: easySales


Categorii

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!