Rețeaua românească de magazine Contakt, specializată în retailul de accesorii pentru telefoane mobile, anunță intrarea pe piața din Cehia, într-o nouă etapă a planului său de extindere europeană. Compania a semnat deja pentru două locații în Praga, în zone premium de retail, situate în mall-uri cu trafic ridicat.
Deschiderea oficială a punctelor de vânzare din capitala Cehiei este estimată pentru luna martie 2026.
Primele magazine în Praga și plan de extindere accelerată
„Am ales Cehia ca punct de extindere a activității Contakt în urma unei analize atente a pieței pe care am făcut-o în teren, în decursul mai multor vizite pe care le-am făcut acolo. Am observat că există o cerere mai mare decât oferta pentru produse premium acolo”, explică Marcel Ioftor, cofondator Contakt.
Potrivit acestuia, echipa Contakt a evaluat mai multe centre comerciale din Praga și a identificat un nivel redus al concurenței în raport cu potențialul de consum, comparativ cu piața românească, unde oferta de accesorii este mult mai densă. Cehia este considerată o piață matură, stabilă, cu putere de cumpărare ridicată și cu consumatori deschiși către produse din segmentul mediu-premium și premium.
Compania și-a propus pentru primul an o extindere accelerată: obiectivul este atingerea unui număr de minimum 10 magazine în Cehia până la finalul lui 2026. Expansiunea va începe cu Praga și va continua în principalele orașe ale țării. Pe baza analizelor realizate, managementul consideră că extinderea are un nivel de risc redus și un potențial ridicat de scalare.
Conducerea Contakt estimează pentru primul an de activitate în Cehia o cifră de afaceri cuprinsă între 600.000 și 800.000 de euro.
Model operațional replicat și formare pentru echipa locală
În paralel cu pregătirea noilor locații, compania a început procesul de recrutare a primilor angajați locali. Responsabilii cehi de management al operațiunilor vor participa la un program de formare în România, timp de trei luni, pentru a prelua integral modelul de business utilizat pe piața locală. Ulterior, echipa de management din România va asista direct primele șase luni de activitate din Praga, inclusiv prin prezență fizică, pentru a ajusta portofoliul de produse și a calibra oferta la specificul pieței.
În Cehia va fi replicat modelul operațional aplicat în România: punctele de vânzare aparțin Contakt, iar dezvoltarea rețelei se realizează în regim de parteneriat. Acest sistem a susținut creșterea rapidă a rețelei pe piața locală.
„Noi considerăm că suntem ca o școală de antreprenoriat pentru cei care înțeleg că au această șansă de a face business, de a lua o afacere de la zero, de a o gândi, construi și crește, având în tot acest timp un partener care îi susține chiar și în momentele mai delicate”, adaugă Marcel Ioftor.

Portofoliul de produse pentru piața cehă
Portofoliul introdus în Cehia va include produsele cu cele mai bune rezultate în România, în special soluțiile de protecție premium pentru ecran, precum foliile PanzerGlass, brand cu notorietate internațională, și foliile de silicon premium dezvoltate sub brand propriu Contakt.
Acestea vor fi completate de o gamă extinsă de huse de telefon, accesorii de fashion și business, precum și de portofoliul partenerului ceh Swissten, ceea ce reprezintă un avantaj în contextul preferinței consumatorilor locali pentru mărci naționale.
Prin extinderea în Cehia, Contakt își consolidează direcția strategică de dezvoltare la nivel european și își întărește poziția de brand regional în zona de accesorii pentru telefoane și servicii conexe. În paralel, compania poartă discuții avansate pentru intrarea pe alte piețe, precum Bulgaria.
Contakt pregătește listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București
În același timp, Contakt derulează până pe 3 decembrie perioada de subscriere a acțiunilor, sub simbolul CTK, ca prim pas către listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB).
Prețul de subscriere este stabilit între 4,30 și 5,20 lei pe acțiune. Investitorii pot subscrie un minim de 200 de acțiuni (echivalentul a 860 lei la nivelul minim de preț) și un maxim de 500.000 de acțiuni.
„Listarea la bursă este un pas firesc în dezvoltarea Contakt. După două decenii de creștere, această etapă ne permite să consolidăm poziția de lider și să accelerăm extinderea în România și în afara țării. Suntem o companie născută în retail, dar cu o direcție clară spre tehnologie și digitalizare”, declară Darius Petric, cofondator și președinte al Consiliului de Administrație Contakt.
Rezultate financiare și perspective
Pentru final de 2025, compania estimează o cifră de afaceri de 138 milioane de lei și un EBITDA de aproximativ 22 milioane de lei, în creștere față de nivelul de 20,2 milioane de lei înregistrat în 2024. Aceste proiecții sunt susținute de extinderea rețelei, diversificarea portofoliului și planurile de intrare pe noi piețe europene.
Prin combinarea expansiunii externe, a unui model de parteneriat deja testat și a listării pe piața AeRO a BVB, Contakt își propune să accelereze dezvoltarea și să atragă noi resurse pentru susținerea proiectelor de creștere din următorii ani.


Comentariul va fi postat dupa aprobare