Prime de Crăciun 2025: ce beneficii oferă angajatorii și ce își doresc angajații

Bogdan Chirea
0

89,7% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs au declarat că au pregătit beneficii de Crăciun pentru angajați, pe care le vor acorda în luna decembrie, înainte de minivacanța de sărbători, în timp ce 10,3% nu au avut buget alocat acestui scop.


„În mod tradițional, cele mai multe companii își direcționează fondurile pentru beneficiile de sărbători către primele în bani, iar 2025 nu face excepție de la această regulă, în condițiile în care 60% dintre respondenți au spus că vor acorda astfel de bonusuri înainte de Crăciun. 48% vor organiza petrecere specială cu echipa, iar 44% vor oferi tichete sau vouchere cadou”, afirmă Ana Călugăru, Head of Communications, eJobs România.


Pe lângă acestea, 36% dintre companii au optat pentru coșuri cu produse de sărbători, 8% vor acorda zile libere suplimentare, 4% organizează tombole cu premii și tot 4% au pregătit tichete de vacanță pentru angajați.


Bugetele alocate: cât valorează beneficiile de Crăciun în 2025

Cei mai mulți angajatori, respectiv aproximativ o treime, au alocat un buget cuprins între 201 și 400 de lei pentru fiecare angajat. 28% au stabilit sume între 401 și 600 de lei, iar tot 28% au mers peste pragul de 1.000 de lei per angajat.


Comparativ cu 2024, valoarea beneficiilor oferite a rămas neschimbată în cazul a 84% dintre respondenți. Doar 8% au majorat bugetele pentru beneficiile de Crăciun, în timp ce alți 8% au fost nevoiți să le reducă.


„Chiar dacă pentru multe companii 2025 a fost un an complicat, în care au resimțit impactul schimbărilor economice și fiscale, vedem că majoritatea angajatorilor au decis să nu taie bugetele pentru beneficiile de Crăciun. Principalul motiv invocat este faptul că acestea contribuie la motivarea și retenția angajaților. Aceștia s-au obișnuit cu această tradiție de final de an, iar eliminarea ei ar putea avea un efect de nemulțumire”, explică Ana Călugăru.


12% dintre angajatori spun că folosesc beneficiile de Crăciun ca metodă de răsplătire a performanței, iar 4% declară că vor, în acest fel, să compenseze faptul că anul acesta nu au putut acorda creșteri salariale.


Ce își doresc angajații: primele în bani rămân pe primul loc

Și angajații confirmă că beneficiile de final de an rămân importante. 81% dintre respondenți spun că și-ar dori, în primul rând, prime în bani. Pe locul al doilea în topul preferințelor se află tichetele sau cardurile cadou (32%), urmate de zilele libere plătite (28%).


17,2% dintre participanți și-ar dori coșuri cu produse de sărbători, iar 15,6% apreciază petrecerile cu echipa. Întrebați care ar fi valoarea „corectă” a unui pachet de beneficii de Crăciun, 38,1% indică sume de peste 1.000 de lei, iar 35,7% se poziționează în intervalul 500–1.000 de lei. 15,2% consideră potrivit un pachet cuprins între 250 și 500 de lei, iar 1,7% între 100 și 250 de lei.


Pentru 9,3% dintre angajați, valoarea exactă nu este esențială, aceștia afirmând că apreciază, în primul rând, gestul făcut de angajator. Cu toate acestea, doar 6,6% sunt optimiști și cred că valoarea beneficiilor de la final de an va fi mai mare decât în 2024.


Cum ar reacționa angajații dacă nu ar primi beneficii de Crăciun?

Întrebați cum s-ar raporta la absența totală a beneficiilor de Crăciun, 52,3% dintre respondenți spun că ar considera că angajatorul nu apreciază suficient angajații. 26,6% ar fi dezamăgiți, dar ar înțelege situația, având în vedere contextul economic dificil.


11,1% afirmă că nu ar resimți negativ decizia, atâta timp cât, pe parcursul anului, beneficiază de alte forme de recompensă extrasalarială. Pentru 10% dintre respondenți, lipsa beneficiilor de Crăciun nu ar avea niciun impact negativ.


Beneficiile de Crăciun, între tradiție și instrument de retenție

Rezultatele sondajului arată că, pentru majoritatea companiilor, beneficiile de Crăciun rămân o componentă de tradiție, dar și un instrument strategic de motivare și retenție. Într-un an în care bugetele au fost atent monitorizate, faptul că 9 din 10 angajatori au ales să păstreze aceste pachete de final de an transmite un mesaj clar: aprecierea și loializarea angajaților rămân prioritare.


Sondajul a fost realizat în luna noiembrie 2025, pe un eșantion de 115 respondenți din rândul angajatorilor și 950 de respondenți din rândul angajaților.




Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!