Hurry Up Tomorrow este un thriller psihologic american lansat în 2025, regizat de Trey Edward Shults după un scenariu semnat de Shults, Abel „The Weeknd” Tesfaye și Reza Fahim. Filmul este realizat ca piesă complementară a albumului cu același nume lansat de Tesfaye în 2025 și îi are în rolurile principale pe Tesfaye, Jenna Ortega și Barry Keoghan. Acțiunea urmărește o versiune ficționalizată a lui Tesfaye, un muzician insomniac aflat în pragul unei prăbușiri psihice, atras într-o odisee existențială de Anima (Ortega), o fană misterioasă.
Dezvoltarea filmului a început în septembrie 2022, după ce Tesfaye și-a pierdut vocea în timpul unui concert, pe fond de stres psihologic. Tesfaye și Fahim, co-scenariști, au fost și producători alături de Kevin Turen și Harrison Kreiss. Hurry Up Tomorrow a fost unul dintre ultimele filme produse de Turen și îi este dedicat. Filmul a generat un conflict între Turen și colaboratorul anterior al lui Tesfaye, Sam Levinson. De asemenea, inițial, nu a reușit să atragă distribuitori. Filmările au început în februarie 2023 și s-au încheiat în iulie 2023.
Albumul companion a fost lansat pe 31 ianuarie 2025 și s-a bucurat de succes critic și comercial, debutând pe locul 1 în Billboard 200. Hurry Up Tomorrow a fost lansat în cinematografele americane de Lionsgate pe 16 mai 2025. Filmul a primit recenzii negative, fiind considerat de critici un vehicul egocentric pentru Tesfaye și criticat pentru scenariu și contribuția sa actoricească. A încasat 4 milioane de dolari la nivel mondial.
Povestea filmului
Superstarul muzicii Abel Tesfaye (The Weeknd) se pregătește pentru un concert, încurajat de managerul său, Lee. Deși cântă pentru mii de fani, se simte nefericit. După concert, petrece și consumă droguri cu Lee și alte persoane, chinuit de depresia cauzată de despărțirea de fosta iubită.
În paralel, în Los Angeles, o tânără pe nume Anima incendiază o casă și pleacă spre următorul concert al lui Abel, ignorând mesajele mamei sale.
Înaintea concertului de Halloween, Abel este diagnosticat cu disfonie de tensiune musculară. Depresiv, vrea să anuleze concertul, dar Lee îl convinge să continue. În culise, Abel îi lasă fostei iubite un mesaj vocal furios. În timpul concertului, vocea i se crapă și părăsește scena. Anima pătrunde în culise și îl găsește. Abel, intrigat, o lasă să rămână.
Cei doi petrec noaptea împreună în Pacific Park și la hotelul lui Abel. El îi cântă o parte din noul său cântec, „Hurry Up Tomorrow”, pe care Anima îl percepe ca fiind despre ea. A doua zi, Abel o aude pe Anima certându-se cu mama sa despre incendiu. Când Abel încearcă să plece, Anima devine agresivă și îl lovește cu o sticlă.
În stare de inconștiență, Abel visează că merge pe străzi și se întâlnește cu versiunea sa din copilărie. Se trezește legat de patul de hotel, iar Anima dansează pe piesele lui „Blinding Lights” și „Gasoline”, analizând temele despre relații toxice. Îl forțează pe Abel să vorbească despre emoțiile lui, dar acesta refuză.
Lee îl găsește folosind localizarea telefonului. Anima îl confruntă, iar în lupta ce urmează, îl înjunghie mortal. Apoi îl stropește pe Abel cu benzină, amenințându-l cu focul. Abel o calmează cântând „Hurry Up Tomorrow”, moment în care ea se emoționează și îl eliberează. Anima incendiază camera și pleacă.
Abel iese din cameră și ajunge direct în culisele următorului concert. Se privește în oglindă, vizibil marcat.
Distribuție
- Abel Tesfaye – versiune ficționalizată a sa
- Ivan Troy – Abel în copilărie
- Jenna Ortega – Anima
- Barry Keoghan – Lee
- Riley Keough – Vocea fetei din mesaj vocal / mama Animei
- Metro Boomin, Belly, Gaspard Augé, Xavier de Rosnay – versiuni ficționalizate ale lor
- Paul L. Davis – Lavi
Producție
Dezvoltare
Trey Edward Shults a regizat și montat filmul. Scenariul a fost scris împreună cu Abel Tesfaye și Reza Fahim, fiind bazat pe albumul cu același nume. Tesfaye și Fahim l-au produs prin Manic Phase, alături de Kevin Turen și Harrison Kreiss. Producători executivi: Shults, Ortega, Michael Rapino, Ryan Kroft, Wassim „Sal” Slaiby, Harrison Huffman. Chayse Irvin a fost director de imagine, iar coloana sonoră a fost compusă de Daniel Lopatin și Tesfaye. A fost unul dintre ultimele proiecte ale lui Turen, decedat în noiembrie 2023.
Filmări
Anunțat de Deadline Hollywood în februarie 2023, filmul era deja în producție. Filmările au fost realizate de Irvin pe peliculă de 35 mm, 16 mm și Super 8.
Post-producție
Conform unei investigații realizate de Kim Masters (The Hollywood Reporter), filmul a stat în post-producție timp de un an, fără a atrage cumpărători. Relația dintre Turen și Sam Levinson s-a deteriorat după ce Levinson a aflat că nu fusese implicat.
Tesfaye a clarificat în aprilie 2025 că filmul a fost conceput înaintea albumului.
Lansare
În noiembrie 2024, Lionsgate a preluat distribuția internațională a filmului. Hurry Up Tomorrow a avut premiera în cinematografele americane pe 16 mai 2025.
Primire
Box office
Până pe 20 mai 2025, filmul a încasat 3,5 milioane de dolari în SUA și Canada, plus 435.780 $ la nivel internațional – total 4 milioane $.
Lansat alături de Final Destination Bloodlines, era estimat să încaseze 5–9 milioane $ în weekendul de debut. A obținut doar 3,2 milioane $, clasându-se pe locul 6. Lionsgate investise într-o campanie amplă, inclusiv la CinemaCon, dar publicul a respins filmul.
Recenzii critice
Criticii au considerat filmul un proiect egocentric. Pe Rotten Tomatoes, doar 15% din 67 de recenzii sunt pozitive. Metacritic i-a acordat un scor de 29/100. Publicul i-a oferit nota „C-” (CinemaScore), iar PostTrak a înregistrat doar 34% grad de recomandare.
Frank Scheck (THR) l-a descris ca fiind „insuportabil de pretențios”, cu un scenariu lipsit de umor. The Daily Beast a spus că este „un masaj al ego-ului de proporții monumentale”. Jordan Hoffman (EW) l-a numit „plictisitor și lipsit de substanță”.
Clint Worthington (RogerEbert.com) a recomandat filmul Better Man, spunând că Tesfaye se așteaptă „să aplaudăm când plânge”. Madison Bloom (Pitchfork) a remarcat că Tesfaye e „prins în propria mitologie”.
Singura recenzie pozitivă notabilă a venit de la G. Allen Johnson (San Francisco Chronicle), care a considerat filmul „o experiență îndrăzneață, ca un vis febril lynchian”. În schimb, Toronto Star l-a numit „remarcabil prin eșec”, iar CBC News a rezumat astfel: „The Weeknd putea merge la terapie. În schimb, a făcut acest film”.
Comentariul va fi postat dupa aprobare