Clever Business Transilvania, parte a grupului Clever, primește o nouă șansă pentru lansarea postului Cinema Asia. Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat licența audiovizuală pentru un canal TV de filme asiatice, după ce un proiect similar a existat în 2022, dar nu a mai ajuns să fie lansat.
Un proiect reluat după o licență pierdută
Cinema Asia a mai avut licență de emisie în 2022, însă televiziunea nu a apucat să se lanseze. Licența fusese atunci acordată societății Diplomatic Digital, companie care operează și canalul Cinemaraton. La un an de la obținerea licenței, titularul a decis să renunțe la proiect, iar inițiativa Cinema Asia a fost suspendată. Între timp postul Cinemaraton a ajuns în ograda grupului Clever și a obținut recent o licentă pentru un post secundar.
La ședința CNA în care s-a discutat noua cerere, Adrian Bucă, directorul Cinemaraton, a explicat pe scurt contextul: „Am mai avut licența, dar am decis să o reluăm. Atunci a murit proiectul. Vom difuza film asiatic.”
De la Diplomatic Digital la Clever Business Transilvania
Noua licență pentru Cinema Asia a fost solicitată de această dată de societatea Clever Business Transilvania, parte a aceluiași grup media ca Diplomatic Digital. Practic, proiectul este relansat în interiorul grupului Clever, dar cu un alt titular de licență și cu o nouă structură juridică.
Solicitarea a fost discutată inițial într-o ședință CNA din 18 noiembrie, însă votul a fost amânat. Consiliul a cerut corectarea unei erori din documentație, iar licența a fost aprobată ulterior, după actualizarea actelor depuse de titular.
Cine este Clever Business Transilvania
Clever Business Transilvania are următoarea structură de acționariat: Clever Media Network – 25%, Adrian Tomșa – 65% și Maria Nicoară – 10%. La rândul său, Clever Media Network este deținută în proporție de 90% de Adrian Tomșa și 10% de Maria Nicoară.
Compania Clever Business Transilvania operează deja mai multe televiziuni din portofoliul grupului Clever: Prima TV, Prima TV Moldova, Prima History, Prima World și Nostalgia TV. Cinema Asia ar urma să se alăture acestei familii de canale tematice, adăugând un post dedicat exclusiv filmelor asiatice.
Ce își propune noul Cinema Asia
Proiectul Cinema Asia este prezentat ca un canal specializat în film asiatic, cu un focus pe producții din cinematografiile din Japonia, Coreea de Sud, China, India și alte țări din regiune. Obiectivul este de a aduce pe piața locală un conținut de nișă, dar cu un potențial de public fidel, interesat de film de autor, blockbustere asiatice sau producții de gen (acțiune, thriller, anime, dramă).
Relansarea proiectului indică interesul grupului Clever pentru diversificarea portofoliului și pentru consolidarea ofertei de canale tematice, într-un context în care competiția pe piața TV și de streaming este tot mai intensă.
Ce urmează pentru Cinema Asia
După obținerea licenței de la CNA, următorii pași țin de partea tehnică și comercială: configurarea grilei de programe, finalizarea acordurilor de conținut și încheierea contractelor de distribuție cu operatorii de cablu și DTH. Calendarul lansării efective pe piață nu a fost încă anunțat public.
Rămâne de văzut dacă, de această dată, Cinema Asia va ajunge pe ecrane și va reuși să își găsească locul într-o piață TV fragmentată, dar în continuare interesată de canale tematice și conținut specializat.


Comentariul va fi postat dupa aprobare