Artmark începe vara cu vânzări de peste 1,5 milioane euro în România, Bulgaria și Croația

Bogdan Chirea
0

Artmark a încheiat sezonul de vară cu un bilanț solid, înregistrând vânzări totale de peste 1,5 milioane de euro în cele trei piețe regionale în care activează: România, Bulgaria și Croația. Licitațiile estivale desfășurate în luna iunie la Zagreb (11 iunie), Sofia (17 iunie) și București (19 iunie) confirmă dinamica pozitivă a pieței de artă din Europa de Sud-Est și poziția consolidată a Artmark ca operator principal în regiune.


România: adjudecări de aproape 930.000 euro

Licitația de Vară organizată la Palatul Cesianu-Racoviță din București a generat adjudecări în valoare totală de 928.985 de euro, cu o rată de adjudecare de 74,64%. Printre cele mai valoroase lucrări adjudecate s-au numărat:

  • Liliac pe satin verde” – Theodor Aman, 115.000 euro
  • Atmosferă diluată” – Ion Țuculescu, 92.500 euro
  • Nud în interior japonez” – Nicolae Tonitza, 50.000 euro
  • Pie Fight” – Adrian Ghenie, 32.500 euro


Bulgaria: creștere de 27% față de anul trecut

La Sofia, licitația Artmark de vară a atras vânzări de aproximativ 350.000 de euro, în creștere cu 27% față de anul anterior. Printre loturile notabile:

  • Ancient Composition” – Dimitar Kazakov-Neron, 22.000 euro
  • Rural Landscape” – Petar Morozov, 20.000 euro
  • Market in Sliven” – Dobri Dobrev, 16.000 euro


Croația: recorduri de autor și interes crescut

La Zagreb, licitația din 11 iunie a generat vânzări totale de aproape 300.000 de euro, cu o creștere de 8% față de 2024. Cel mai bine vândut lot a fost:

  • Bathing” – Vlaho Bukovac, 32.500 euro


Au fost înregistrate și recorduri de autor, precum:

  • Mother and Child” – Omer Mujadžić, 16.000 euro
  • Rogotin” – Vladimir Becić, 19.000 euro


O platformă regională în plină expansiune

Rezultatele licitațiilor reflectă o creștere a interesului pentru arta est-europeană și consolidarea unei rețele regionale de colecționari. Cu o rată de adjudecare ridicată, recorduri notabile și o strategie axată pe promovarea valorilor culturale, Artmark își menține poziția de lider în Europa de Sud-Est și continuă procesul de internaționalizare a pieței de artă românești.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!