Radiografia eCommerce 2025, studiu ce va fi prezentat public de easySales pe 25 septembrie, în cadrul eCommerce Talks, relevă schimbări semnificative în comportamentul de consum online al românilor. Creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre respondenți să își reducă substanțial cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus consumul într-un mod moderat.
Doar un sfert dintre români afirmă că nu și-au modificat obiceiurile de cumpărături online. Studiul easySales, realizat între 16 și 30 iulie 2025 pe un eșantion de 1.036 de respondenți, a respectat structura socio-demografică a populației utilizatoare de internet din România.
Ce au tăiat românii din buget
„Moda și bijuteriile (31%) și electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esențialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri. Constant analizăm evoluția pieței de eCommerce și, în această toamnă, vom prezenta o nouă radiografie a pieței românești, în cadrul evenimentului nostru eCommerce Talks by easySales”, a declarat Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.
Când au fost întrebați cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre participanți au indicat valori între 101 și 250 de lei. Un sfert au spus că au redus cheltuielile cu 251 – 500 de lei, iar 18,3% au redus bugetul cu peste 500 de lei pe lună.
eCommerce Talks by easySales 2025
Ajuns la cea de-a șasea ediție, evenimentul eCommerce Talks va avea loc pe 25 septembrie la Aula Magna a Universității Politehnice București. Conferința va reuni peste 700 de participanți și 40 de expozanți, oferind o platformă pentru schimb de idei, prezentări și masterclass-uri axate pe inteligență artificială și tendințe în eCommerce.
Companii internaționale precum YesPo și Sendership se alătură evenimentului, iar M3cargo participă în premieră. Printre partenerii deja confirmați se află FAN Courier, The Marketer, Compari, Innoship, Aqurate, Skroutz, Mavericks, Upswing, MerchantPro, Digital Kitchen, eMAG, eushipments Romania și alții. Programul complet poate fi consultat pe site-ul oficial al evenimentului: ecommerce-talks.com.
Despre easySales
Lansată în 2019, easySales este o platformă B2B care conectează rapid comercianții online cu sisteme externe. Printre beneficiile oferite se numără gestionarea centralizată a comenzilor, listarea rapidă a produselor pe multiple canale, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și traducerea automată. Platforma a fost recent premiată cu Gold Award în cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator.
Comentariul va fi postat dupa aprobare