62% dintre angajatorii participanți la cel mai recent sondaj eJobs România declară că nu sunt pregătiți pentru etapa în care salariile vor fi publicate în anunțurile de angajare. Directiva europeană privind transparența salarială urmează să intre în aplicare în a doua jumătate a anului viitor, potrivit Comisiei Europene.
Nivelul de pregătire raportat de companii
22% dintre respondenți se simt parțial pregătiți și au început să evalueze impactul și planurile de implementare, iar 16% spun că sunt foarte pregătiți, având deja o politică de transparentizare aplicată în recrutare.
Practicile curente de publicare a salariilor
Întrebați cum abordează transparența în anunțuri, 34% au precizat că publică salariul pentru majoritatea pozițiilor noi, 10% doar pentru rolurile entry level, în timp ce 56% nu îl afișează deloc.
Pe eJobs.ro, aproximativ 4 din 10 joburi au salariul publicat, în timp ce pe iajob.ro (platformă dedicată candidaților fără studii superioare) raportul urcă la 7 din 10, unde argumentul salarial este esențial pentru aplicare.
Temeri și riscuri percepute
41,7% dintre companii se tem că transparența poate genera nemulțumiri în rândul angajaților existenți, din cauza diferențelor între pachetele actuale și ofertele pentru pozițiile deschise.
21% consideră că informațiile salariale ar trebui să rămână confidențiale, iar 14,6% cred că publicarea salariilor îngreunează negocierile cu noii candidați. Printre riscurile invocate se mai numără costurile administrative ale implementării și dezavantajul competitiv în atragerea candidaților acolo unde pachetele nu sunt aliniate pieței.
Beneficii observate și comportamentul candidaților
Printre beneficiile menționate se află creșterea nivelului de încredere în relația angajator–angajat/candidat, reducerea diferențelor salariale și promovarea echității de gen, precum și scurtarea timpului de recrutare.
Datele eJobs indică faptul că anunțurile cu salariul afișat pot primi până la de patru ori mai multe vizualizări și aplicări comparativ cu anunțurile fără interval salarial. Totodată, 66% dintre respondenți spun că mesajul cu cea mai mare rezonanță în comunicarea de recrutare este cel legat de pachetul salarial.
Metodologie
Sondajul eJobs a fost realizat în septembrie, pe un eșantion de 198 de respondenți (specialiști HR, manageri de departament, team leaderi și antreprenori). Cele mai multe răspunsuri au provenit din construcții, producție, administrativ/logistică, vânzări, medicină, HR/psihologie, IT și banking.
Comentariul va fi postat dupa aprobare