Patru din zece elevi de gimnaziu (41%) nu își doresc să continue studiile la liceu, preferând angajarea sau cursuri de calificare, arată studiul „Bunăstarea copiilor din mediul rural” (2024), realizat de Fundația World Vision România. Lipsa sprijinului educațional și presiunea muncii de la vârste fragede conturează un risc ridicat de abandon școlar în comunitățile vulnerabile.
Din această toamnă, Fundația Bosch România se alătură misiunii World Vision, cu o intervenție țintită în județul Cluj: 10 elevi din mediul rural vor primi sprijin pentru a-și continua studiile și a se integra în mediul liceal – 5 prin programul „Vreau în clasa a 9-a” și 5 prin „Pregătit pentru liceu”. Parteneriatul pune accent pe acces echitabil la resurse, orientare educațională și susținere pe termen lung.
„Vreau în clasa a 9-a”: suport continuu din primul an de liceu
Lansat în 2008, programul urmărește finalizarea ciclului liceal de către elevi din mediul rural și construirea unui parcurs realist către autonomie. Intervenția combină sprijin academic, consiliere și ajutor material, cu monitorizare pe termen lung.
Beneficii pentru elevi: sprijin educațional la materiile de Bacalaureat, adaptat nivelului fiecăruia; ateliere de dezvoltare personală și abilități de viață; mentorat individual; ajutor financiar lunar pentru nevoi curente (transport, rechizite, îmbrăcăminte); tabere de vară pentru expunere la noi contexte de învățare.
„Sprijinul oferit de Fundația Bosch România este mai mult decât o investiție, este o declarație de încredere în potențialul fiecărui copil”, subliniază Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, evidențiind nevoia unui cadru empatic, cu mentori și resurse educaționale.
„Pregătit pentru liceu”: intervenție timpurie în clasa a VIII-a
Programul se adresează elevilor de clasa a VIII-a din mediul rural, cu obiectivul de a crește promovabilitatea la Evaluarea Națională și de a susține continuitatea studiilor la liceu. Intervenția vizează atât competențele academice, cât și dimensiunea socio-emoțională și implicarea familiei.
Ce oferă programul: pregătire la limba română și matematică; mentorat și consiliere pentru încredere și orientare vocațională; activități non-formale pentru abilități de viață; implicarea părinților în procesul educațional.
Rezultate: în 2025, 91% dintre elevii înscriși au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională; în anul școlar 2024–2025, programul a sprijinit 235 de elevi din mediul rural.
„Susținem 10 elevi din județul Cluj și ne alăturăm efortului de a reduce abandonul școlar prin intervenții în momente-cheie – tranziția către liceu și ultimii ani de liceu”, afirmă Simona Beldiman, director executiv Fundația Bosch România, punând accent pe sprijin consecvent și ghidaj spre rute educaționale și profesionale potrivite.
Campania „Back to School 2025”: sprijin material de start
În completarea intervențiilor educaționale, Fundația Bosch România a contribuit cu 10 ghiozdane complet echipate pentru elevii sprijiniți. Datele World Vision arată că doar 42% dintre elevii din mediul rural au toate rechizitele necesare la începutul anului școlar – un deficit care influențează motivația și participarea la cursuri.
Parteneriatul World Vision România – Fundația Bosch România mizează pe continuitate, relevanță și coordonare între actori locali, pentru a transforma intențiile în rezultate măsurabile: prezență la cursuri, note mai bune, admitere la liceu și orientare profesională realistă.
Comentariul va fi postat dupa aprobare