Clever Media schimbă licențele Prima History și Prima World pentru extinderea distribuției

Bogdan Chirea
0


Clever Media continuă strategia de schimbare a licențelor între canalele pe care le deține, cu obiectivul de a extinde distribuția unor posturi din portofoliu. În ședința Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) din 18 noiembrie, membrii Consiliului au aprobat solicitările societății S.C. Clever Business Transilvania SRL Cluj-Napoca, care vizează inversarea denumirilor serviciilor de programe Prima World și Prima History.


Concret, CNA a aprobat în unanimitate modificarea denumirii serviciului de programe Prima World/Prima World HD în Prima History/Prima History HD, precum și modificarea inversă: Prima History/Prima History HD în Prima World/Prima World HD. Practic, cele două licențe își schimbă între ele identitatea de la nivel de denumire, în timp ce grilele și poziționarea editorială sunt ajustate astfel încât canalul de documentare istorică să obțină o acoperire mai mare.


Modificarea a intrat în vigoare iar abonații la servicii de televiziune prin cablu au observat deja schimnbările în grila de programe tv ale operatorilor care preiau posturile. 

Reprezentanții Clever Media au explicat în fața CNA că decizia este legată de modul în care canalele sunt prezente în grilele operatorilor de cablu și satelit. „History începe să crească şi atunci are nevoie de o vizibilitate mai mare care în momentul de faţă nu se întâmplă. Iar, din păcate, Prima World stagnează. Şi atunci din punct de vedere al vizibilitații Prima World este mai vizibilă decât Prima History şi tehnic este singura posibilitate să le schimbăm între ele”, a declarat Alina Loghin, reprezentanta Clever, în fața membrilor Consiliului.


Schimb de licențe, în locul renegocierii distribuției


Măsura se înscrie într-un model deja folosit de companie. În trecut, Clever Media a mai recurs la schimburi de licențe între alte posturi din portofoliu, precum Profit News și Prima News sau Prima Comedy și CinemaEst. În loc să inițieze negocieri separate cu fiecare operator de telecomunicații pentru modificarea distribuției, compania a preferat să utilizeze mecanismul schimbării de licențe, care permite repoziționarea unor branduri TV în cadrul acelorași acorduri de retransmisie.


În cazul de față, scopul este ca Prima History – un canal de documentare cu tematică istorică – să beneficieze de același tip de vizibilitate de care s-a bucurat până acum Prima World. Tehnic, modificarea se face prin schimbul de denumiri la nivel de licență audiovizuală, urmând ca grilele editoriale să fie adaptate la profilul fiecărui brand.


Distribuția Prima History și Prima World la operatorii principali


Potrivit informațiilor disponibile la acest moment, Prima World a fost prezent în grila Digi, însă situația distribuției a suferit modificări în urma acestei decizii a CNA. În timp, DIGI a mai oferit în grila sa posturile World sau Hiatory, cel din urmă disparând din grila. Canalul Prima World este prezent în continuare pe serviciul OTT Digi TV. Nici Prima World, nici Prima History nu se regăsesc în grila lineară a Orange, în timp ce Vodafone include ambele posturi în oferta sa de televiziune.


În acest context, schimbul de licențe aprobat de CNA urmărește să valorifice poziționările deja existente în grilele operatorilor, astfel încât canalul cu potențial de creștere – Prima History – să fie prezent în mai multe pachete de televiziune, fără a fi necesare negocieri extinse de redistribuire. Din perspectiva companiei, această soluție este considerată cea mai eficientă pentru a aduce conținutul de tip factual și documentar mai aproape de publicul larg.


Platorma OTT a celor de la Clever, Prima Play, oferă acces gratuit la cele două canale.

Strategia Clever Media pe piața canalelor tematice


Reconfigurarea licențelor pentru Prima History și Prima World se înscrie într-o strategie mai amplă a Clever Media, care urmărește alinierea brandurilor TV la cererea pieței și la performanțele de audiență. Canalele tematice – fie ele de știri, divertisment sau factual – depind în mare măsură de distribuția la nivel național, iar orice schimbare de poziționare în grilele marilor operatori poate influența semnificativ evoluția lor.


Prin utilizarea schimbului de licențe, compania ajustează vizibilitatea canalelor fără a renunța la profilul editorial al acestora. Prima History este orientat spre conținut documentar și teme istorice, în timp ce Prima World păstrează o poziționare mai generalistă, cu programe variate. În funcție de modul în care vor fi implementate modificările în grilele operatorilor, rămâne de văzut în ce măsură această repoziționare se va reflecta în audiență și în interesul publicului pentru conținutul factual.


Decizia CNA din 18 noiembrie consemnează încă un pas în adaptarea portofoliului Clever Media la realitățile pieței de telecomunicații și la competiția tot mai intensă pentru poziții avantajoase în grilele TV. Pentru telespectatori, efectul cel mai vizibil ar putea fi o prezență mai consistentă a conținutului de tip documentar sub brandul Prima History, în spațiile în care până acum era regăsit Prima World.


Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!