Începând din acest an, mesajele standard precum „Consumați minimum doi litri de apă pe zi” sau „Evitați excesul de sare, zahăr și grăsimi” vor dispărea din pauzele publicitare de la televiziuni. Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat o serie de modificări în Codul de Reglementare în Audiovizual, introducând o listă nouă de mesaje de conștientizare.
Acestea înlocuiesc vechile „avertismente” și vin cu o validitate limitată la un an de la intrarea în vigoare a Codului. CNA își rezervă dreptul de a reînnoi sau adapta lista anual, în funcție de prioritățile de sănătate publică, sociale și educaționale.
Mesaje noi pentru probleme actuale
Pentru prima dată, CNA introduce mesaje referitoare la vaccinare, suplimente alimentare, dar și teme sociale relevante, precum siguranța online, violența domestică sau dependențele. Printre noile mesaje ce vor fi difuzate pe posturile TV se numără:
- „Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău.”
- „Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic.”
- „Creşte-ţi copilul cu dragoste, fără violenţă! Bătaia nu e o metodă de disciplinare.”
- „Şansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viaţă. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screeningului în autism.”
- „Consumul de droguri şi jocurile de noroc dau dependenţă. Alege să nu-ţi distrugi viaţa, cere ajutor.”
- „Comercializarea către minori a alcoolului, a ţigărilor şi a băuturilor energizante este interzisă prin lege.”
- „Mai multă mişcare, mai puţin stres! Sportul îţi îmbunătăţeşte echilibrul fizic şi mental.”
- „Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democraţie şi sunt baza valorilor europene.”
- „Pentru a fi pregătiţi în situaţii de urgenţă, consultaţi site-ul fiipregătit.ro.”
- „Şi unei cărţi îi poţi da follow, like sau share. Intră în reţea: citeşte!”
- „Fraudele online îţi ameninţă siguranţa financiară. Accesaţi site-ul dns.ro.”
- „Pentru susţinerea economiei locale, cumpăraţi în mod conştient produse şi servicii autohtone.”
Noile reglementări vor intra în vigoare la 30 de zile după publicarea Codului în Monitorul Oficial. Televiziunile vor avea obligația să includă aceste mesaje în pauzele publicitare, în funcție de durata și structura grilei lor.
Prin această schimbare, CNA își propune să adapteze comunicarea publică la realitățile sociale actuale, promovând mesaje cu impact pozitiv și relevant pentru sănătatea și siguranța cetățenilor.
Comentariul va fi postat dupa aprobare