Predau Viitor Fellowship: 15 profesori din sistemul public, primii bursieri

Bogdan Chirea
0


15 profesori din sistemul public de învățământ sunt primii bursieri ai Predau Viitor Fellowship, program gratuit de formare și colaborare lansat de Asociația Techsoup pentru anul școlar 2025–2026. Inițiativa oferă un cadru structurat și sigur în care cadrele didactice pot testa metode didactice, reflecta asupra impactului lor și crește ca lideri pedagogici în comunitățile școlare.


Cum funcționează programul

Fellowship-ul este structurat în cinci module. La începutul fiecărui modul, profesorii lucrează cu un expert, dezvoltă conținutul și primesc provocări pedagogice pe care le aplică la clasă. Ulterior, se reunesc, analizează rezultatele, își oferă feedback reciproc și decid ce metode integrează pe termen lung.


„Prin Predau Viitor Fellowship ne propunem să construim contexte de învățare continuă... În Predau Viitor Fellowship mizăm atât pe planificare pedagogică pentru dezvoltarea de competențe, cât și pe construirea unei comunități de practicieni... care să susțină o învățare eficientă pentru toți elevii”, spune Adela Beca, Director Programe Educaționale la Asociația Techsoup.


Cine sunt profesorii și ce testează

Programul se adresează cadrelor didactice din învățământul public obligatoriu, indiferent de disciplină și nivel, cu atenție specială pentru informatică și TIC din orașe mici/medii și mediul rural. Bursierii provin dintre absolvenții programelor Techsoup (Experience AI, Siguranța AI, Scratch, Incubatorul Civic Digital). Cei 15 profesori predau istorie, biologie, TIC, informatică, engleză, franceză, în învățământul primar și gimnazial, și vin din 9 județe: Bihor, Maramureș, Prahova, Dolj, Vâlcea, Sibiu, Bacău, Călărași și Ilfov.


Programul a debutat cu un bootcamp intensiv la București (26–31 octombrie 2025) și va continua cu zece întâlniri online de lucru colaborativ. La clasă, profesorii vor testa micro-experimente pedagogice precum „think–pair–share” sau „văd–cred–mă întreb”, alături de o metodă rapidă prin care elevii oferă feedback la finalul lecției. Fiecare intervenție este urmată de reflecție ghidată, cu sprijinul colegilor și al mentorilor.


„Particip la cursurile Asociației Techsoup de mai bine de zece ani... Pentru mine, scopul este clar: să-i învățăm pe copii să gândească critic”, declară Sorina Cojocaru, profesoară de informatică și TIC la Școala Gimnazială Decebal și Școala Gimnazială Elena Farago, Craiova.


„Noi, profesorii, avem datoria să îi învățăm pe copii să discearnă ce le este util și sănătos... Important este să-i arătăm copilului că explorarea este firească și valoroasă, dar că are nevoie de limite și echilibru”, adaugă Ioana David, învățătoare la Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Baia Mare.


„Mi-a plăcut mereu să experimentez, să primesc și să ofer feedback... e esențial să împărtășim lecțiile învățate din micro-experimente și să creștem împreună”, spune Otilia Panfil, profesoară de informatică la Colegiul Național Dimitrie Cantemir, Onești.


Mentorat și rezultate

Predau Viitor Fellowship a fost conceput împreună cu Mitch Whitehead, filozof și designer de experiențe de învățare. „A fost important să le oferim profesorilor un spațiu pentru învățare colaborativă, reflecție și comunitate, prioritizând competențele pedagogice contemporane, cu impact”, afirmă acesta.


La final, rezultatele vor fi prezentate în cadrul Festivalului Digital Predau Viitor 2026, eveniment care reunește profesori, experți și actori din educație.


Acces și resurse

Procesul este susținut de platforma educațională Predau Viitor, cu resurse practice și exemple de aplicare. Participarea este gratuită, iar costurile de transport, cazare și masă sunt acoperite de organizatori. Programul face parte din angajamentul Asociației Techsoup de a sprijini profesorii și elevii din învățământul public să învețe la intersecția competențelor: gândire computațională, gândire critică/creativă și cultură democratică.


De peste 15 ani, Techsoup dezvoltă programe care îmbină competențe online și offline, oferind formări, metode și resurse conectate la nevoile reale din clasă. Fellowship-ul continuă această direcție, oferind un cadru aplicat în care profesorii pot experimenta, reflecta și conduce schimbarea în comunitățile lor.




Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!